C.L.I.C.K

Sunday, February 28, 2010

jalan2 tepi PANTAI........

...selamat menyambut 1 mac 2010...
...huhu...
...love not in mine...
...huhu...ntah apa2 kan...hehe...




....wekk...

…huhu…ari nie dah pown masuk blan 3…

…kejap je kan dah 3 blan berlalu bg thun 2010 nie…

…huhu…ari nie aq just nak kongsi ngan korang time aq g penang…

…ala g kejap je…

….tue pown g teluk kumbar iaitu kawasan yg paling best bg aq untuk nelayan…

…kawasan kat teluk kumbar tue memang menarik tuk snap pic owg kata…

…hehe…ada sampan…

…masa aq g jalan2 tepi pantai time tue time matahari tenggelam…

…cantik giler r…klu bleh nak tgk slalu…

…tpy aq tau klu owg yg dah duduk kat citu mesti dah bosan…

….huhu…maklumlah aq fist time tgk matahari tenggelam nie….hehe…

…lebih kurang kul 7.15 pm cam tue r…

…aq actually g penang bukan saje2 g…

…tpy sebenarnya g jumpa mak n abah aq yg tgah cbuk wat umah pak tam aq…

…abah aq nie pandai baiki2 umah nie…

….jadi pak tam aq pown swoh la dia baiki umah dia….huhu…

…masa aq g teluk kumbar tue aq jumpa kawan aq yg tgl kat sana iaitu YUSUF n AZLAN

…diowg dak kelas aq kat PSAS…

…jumpa sembang2 ckit je sbab aq dah nak balik malam tue coz keesokanya

aq kena g praktikal keta…huhu…

…pasal lessen kete nanti aq cite2 lg…huhu…

…nie aq da tgalkan kenangan di penang…huhu…

...my cousin yg still at school...huhu...

...nie time matahari tenggelam...
...7.15 pm...

...7.17 pm...

...7.22 pm...
...tgk cantik kan pemandangan nie kan...huhu...

...best nyer jd budak2 leh men pasir...hehe...

...ntah la menda ape...tpy mcm tugu pown ada...huhu...

....sje snap skit bg ada lam hp je...huhu...

...wah kutip siput ke...hehe...

....wohhh...dah penat main pasir nak balik plak...bye...hehe...

Tuesday, February 23, 2010

tentang HIBURAN..........

...IMAM al-Ghazali dalam kitab Ihyaa'nya berkata: "Pendengar dari masyarakat awam...
...yang tiada unsur kecintaan kepada Allah,...
...tetapi amat menggemari nyanyian dan dia tidak terpengaruh kepada sebarang unsur syahwat...

...JAGA TATA SUSILA...Islam menggalakkan umatnya...
...berhibur dengan cara tertentu dan tidak melebihi batasan...







...BAHAYA...tamadun manusia pernah runtuh akibat hiburan melampau...
...petikan dari harian metro...
"Ketika ini nyanyian yang asalnya haram untuknya akan menjadi harus seperti mana perkara lain yang menyeronokkan. Namun apabila menjadikan nyanyian sebagai siulannya dan dia meninggalkan kewajipan yang lain (kemaruk), dia tergolong dari kalangan orang dungu yang ditolak persaksiannya."
Begitulah terjadinya apabila hiburan 'diangkat' ke darjat paling utama sehingga melupakan hak serta tanggungjawab kita sebenar sebagai manusia yang perlu bersikap sederhana.
Sifat ingin sentiasa berhibur adalah satu kesalahan dan jika terus dibiar sudah pasti dosa itu akan terus berganda. Benar sekali, hiburan memang dekat dengan masyarakat kita.
Malah, ada yang berpendapat dengan mendengar lagu kesukaan mereka, ia dapat membangkitkan ketenangan serta semangat.
Kebanyakan penggemar hiburan pula terdiri daripada golongan remaja. Kita runsing memikirkan bagaimana golongan ini mampu meneruskan adat dan budaya bangsa pada masa depan jika mereka terus 'disogok' dengan hiburan ala Barat yang nyata berlawanan dengan budaya Islam.
Menghukum muzik dan hiburan hari ini sebagai haram secara umum juga tidak memadai kerana hakikat fitrah semula jadi manusia memang memerlukan hiburan.
Apabila membincangkan soal fitrah sememangnya manusia tidak dapat lari daripadanya. Sama juga halnya dengan hiburan. Ia tergolong dalam perkara fitrah yang mana manusia memerlukan hiburan bagi tujuan berseronok.
Konsep hiburan dalam Islam itu sendiri adalah bagi mencapai kepuasan, ketenangan dan terlepas dari keresahan. Dalam ruang lingkup yang lebih luas, ia dapat memelihara diri dan merasa damai dengannya.
Maka, hiburan seeloknya disemarakkan dan dibangunkan dalam acuan yang bersandarkan kepada unsur yang positif, terkawal, sederhana dan mempunyai ciri bersifat mendidik.
Perdebatan mengenai hukum dan masalah ini masih terus berlanjutan dan ia memerlukan penyelesaian supaya hiburan dapat menjadi titik tolak dalam mendapatkan keredaan Allah s.w.t terutama dalam konteks memenuhi naluri manusia.
Penolong Pengarah Bahagian Dakwah Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), Badli Shah Alauddin, berkata Islam bukan agama yang statik sehingga menjadikan hidup manusia kaku dan tiada langsung diselang-seli dengan hiburan serta keseronokan.
"Namun ia perlu mengikut kadar dan tidak melampaui batas. Hiburan seperti nyanyian ini tidak semestinya berbentuk nasyid atau berirama padang pasir saja.
"Banyak lagu dan lirik yang iramanya bagus seperti mengajak masyarakat cintakan tanah air atau menghargai diri sendiri seperti Ilham Pujangga dendangan Ismail Haron, lagu kenegaraan nukilan Johar Bahar, lagu keramat perajurit tanah air, Inilah Barisan Kita dan Tanah Pusaka yang mampu memberi kesan psikologi mendalam menimbulkan keinsafan serta kesyukuran dalam jiwa.
"Begitu juga dengan lagu Kepadamu Kekasih dendangan M Nasir, Sesat Dalam Rindu ciptaan S Amin Sahab dan Kau Yang Satu dendangan Ramli Sarip sememangnya berjaya menghasilkan sajak serta doa yang puitis," katanya.
Beliau berkata, orang Arab jahiliah bebas berhibur dengan pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan selain turut meminum arak.
"Mereka sememangnya begitu memuja arak sehingga dalam bahasa Arab saja terdapat lebih kurang 250 kalimah melambangkan arak. Hal ini ada disebutkan dalam Tafsir al-Azhar oleh Hamka," katanya.
Menurut Badli Shah, hiburan melampau merujuk kepada individu yang setiap masa dan ketika kehidupan mereka dipenuhi dengan hiburan.
"Hiburan tidak boleh dinikmati secara berlebihan. Imam Ali r.a mengibaratkan hiburan dalam hidup seseorang seperti garam dalam makanan; cukup dipergunakan sekadarnya saja. Apabila berlebihan, maka ia akan merosakkan.
Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Dan janganlah kamu berlebih-lebihan. Sesungguhnya, Allah tidak menyukai orang yang berlebihan." (Surah al-A'raaf ayat 31) Kata Badli Shah, seharusnya hiburan tidak dicemari dengan hal diharamkan syariat.
"Ini kerana hiburan yang pada dasarnya diharuskan syarak berubah menjadi haram akibat ternoda dengan perkara bertentangan dengan nilai agama dan sosial," katanya.
Beliau berkata faktor keruntuhan kebanyakan tamadun serta empayar Islam pada zaman dahulu juga adalah berpunca daripada masalah berkaitan dengan hiburan melampau.
"Jika ditinjau antara sebab keruntuhan khalifah Abbasiyyah adalah kerana mereka tidak pernah terlepas daripada gaya hidup hedonisme, berfoya-foya dan bermewah-mewahan," katanya.
Menurut Khatib al-Baghdadi, "Khalifah Abbasiyah bernama al-Muqtadir memiliki 11,000 pelayan dari Sicilia, Rom dan Ethiopia serta memiliki kemewahan yang tidak ada taranya dalam sejarah."
Sehubungan itu, hiburan perlu dinikmati secara baik yang jauh daripada perbuatan cela.
Ia adalah bentuk hiburan dinyatakan Rasulullah melalui sabdanya: "Seorang yang berakal tidak selayaknya menghabiskan waktu, kecuali untuk tiga perkara iaitu mencari bekalan akhirat, memperbaiki taraf hidup atau menikmati hiburan tidak diharamkan." (Riwayat Ahmad dan Ibnu Hibban).
Katanya, apa saja bentuk hiburan dibawa perlu kepada mesej yang berguna bertujuan menyedarkan masyarakat.
"Elemen ditegah seperti memfitnah, mengaibkan individu lain, mengganggu ketenteraman orang ramai, menyelitkan perlakuan maksiat, pemujaan, penyembahan serta permusuhan perlu dihindarkan," kata Badli Shah.
Situasi seumpama itu yang dimaksudkan dalam hadis Rasulullah yang diriwayatkan Ibnu Majah dan lain-lain bermaksud: "Umatku akan meminum arak dan menamakannya dengan nama yang lain.
"Mereka dialunkan muzik dan penyanyi-penyanyi. Allah akan membinasakan mereka dan menjadikan sebahagian mereka beruk-beruk dan babi-babi."
Lebih mulia jika hiburan itu sendiri dapat membawa perubahan baik selain mampu menyalurkan nilai yang boleh memberi kesan positif dan berguna kepada pembangunan masyarakat.
Ini berdasarkan hadis Rasulullah s.a.w. kepada Abdullah bin Amr bin al-As yang bermaksud: "Wahai Abdullah bin Amr, sesungguhnya ke atas kamu hak untuk Allah s.w.t dan ke atas kamu hak untuk tubuh kamu dan ke atas kamu hak untuk keluarga kamu. Maka berilah kepada yang memiliki hak tersebut."
Islam menggalakkan umatnya berhibur dengan cara tertentu dan ia bertentangan dengan konsep 'mencari' hiburan dalam memenuhi tuntutan nafsu tanpa batasan.
Kesan hiburan itu sendiri perlu berbalik kembali kepada Islam yang mana jelas membezakan perkara yang halal atau haram.
Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Dan Dia menghalalkan bagi mereka segala benda yang baik dan mengharamkan kepada mereka segala benda yang jijik (keji, buruk)." (Surah al-A'raf, ayat 157)
Kita perlu mewujudkan jaringan hiburan yang sesuai dan terpisah daripada pengaruh barat. Hiburan yang diketengahkan barat terlalu sarat dengan tarian separuh bogel, meminum arak, lelaki berimej samseng yang ternyata jauh tersasar daripada peradaban manusia.
Nabi Muhammad s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sebahagian dari penghuni neraka ialah perempuan yang memakai pakaian yang telanjang, pakaian yang sesat dan menyesatkan. Mereka tidak masuk ke syurga dan tidak mencium baunya." (Hadis riwayat Muslim).
Ia dilihat sebagai 'alat' yang menyelinap secara halus dalam misi untuk menghanyutkan umat Islam. Jika tidak dibendung maka dengan mudah umat Islam terjerumus ke lembah kefasikan.



Tuesday, February 16, 2010

about my fren.......

...huhu...kali nie nak cite tentang fren2 aq plak...
...klu de fren aq yg xde kat cini sorie ek...
...bkan xnak cite tapi xde gambar...
...haha...
..........................................................................
.....................
....DAK2 PSAS....
...actually nie fren aq yg ok ckit ngan aq...
...kdg2 tue ade la ckit slisih faham, tpy bkan slalu...huhu...
...cute kan 3 owg nie...haha...ensem plak tue...hehe...
...tambah2 yg paling kecik tue....huhu...
..........................................................................

...ha nie best fren aq kat psas...tpy xtau la dia anggap aq best fren ke x...
...nama dia HURUN AIN...
...aq kdg2 pgl dia ain je...tpy slalunya pgl hurun r...
...dia nie actually baik orgnya...
...mayb klu org x kenal dia akan kte dia jahat la, x naik la...
...mula2 aq tgk dia kat kelas dlu aq tkut gak nak kawan ngan dia...
...sebab tgk muka dia tue garang semacam je...hehe...
...tpy ble ktwg dah jd fren...
...bukan main gila lg ktwg...haha...
...dia x gila la...tpy aq yg jd gila...
...haha...dia nie baik la...slalu tolong org yg dalam kesusahan...hehe...
...contohnya dia tolong dak laki kelas aq wat TOYOL...hehe...
...eh xleh cite panjang2 t kang dia marah kat aq...
...huhu...k lah pa pown aq say sorie eir klu ko marah HURUN....huhu...
..........................................................................
...nie plak fren aq yg sengal ckit...
...nama dia MOHAMAD FAIZAD tpy aq pgl pejat je...
...actually ktwg memang slalu GADUH...
...sometime tue gaduh tah pape...
...huhu...tpy sebenarnya dia nie baik gak...
...kdg2 aq suruh dia jga aq klu aq bOROS diut...
...tpy ngan dia skali boros ngan aq...
...huhu...aq kenal dia time kat kelas je...
...maklumlah kelas skali...
...ktwg mase sem 3 duk umah skali...
...pastu sem 5 wat projek last sem skali gak...
...huhu kira cam best fren la jgak...
....tpy xleh kate gak sbab ktwg jarang jumpa...
....time kat poli je ktwg jumpa...
...huhu...
..........................................................................
...ha yg cantik ckit nie name dia NURUL FARA...
...aq pgl dia pekrah n fara gemok....huhu...
...actually dia x gemok pown saje je nak usik...huhu...
...dia nie manje ckit...
...al maklumlah pompuan katakan...haha...
...pic nie pown dia ambik lam toilet gna hp aq...
...tgk la x malu btul ambik hp aq tgkp pic dia...huhu...
...dia tgl pown dkat ngan area umah aq gak...
...tpy xde la aq g umah dia pown...
....huhu...dia dah ada BOY...hehe...
...lg 1 dia nie penakut owgnye...
...klu tgk cite hantu kat tv3 tue dia mesti lari...(owg gtau aq)...huhu...
...huhu sorie fara...hehe...
..........................................................................
...yg cute miut nie nama dia UZAIRAH...
...owg pgl dia UZAI je tpy aq pgl dia UCAI...hehe...
...best tau kawan ngan dia...
...dia sporting r gak...
...aq mula rapat ngan dia sem 2 kot...
...sebab sem lain aq pemalu ckit...hehe...
...skang nie aq duk jumpa dia gak klu nak kuar g mana2...
....dia nie kaki jalan cam aq gak...huhu...
...dia ada blog gak...
...ha buka la dia kat...
..........................................................................

...nie plak NAJWA SYAFIQAH...
...aq pgl dia wa je...
...dia mcm aq gak...GEMOK ckit...hehe...
...tpy best pe sebab ktwg chat...hehe...
...aq kenal dia dlu dia x banyak ckap...
...tpy lepas kawan ngan aq, aq tgk makin pandai ckap...huhu...
...masa sem 1 dia duk blakang skali ngan hurun tpy hurun ckap kuat n dia sebaliknya...hehe....
...ckap slow pown tpy dia nya RESULT ok gak la...
...dah 2 sem dah dia dapat AKJ...
...sem 3 yg ramai owg xleh wat pown dia leh dapat AKJ gak...
...huhu jeles aq...huhu...

..........................................................................



...huhu...nie plak MUHAMAD ASYRAF...sowie klu x betul eja...huhu...
...aq pgl dia acab je...sempoi kan nama tue...hehe...
...dia dak elektrik x sama ngan aq...
...kira dia dak pandai lg pada aq la...haha...
...aq kenal dia time sem 2 time aq jd JPK...
...or jawatan kuasa pelajar kamsis...huhu...
...time tue ktwg g kursus sama2...
...actually aq jumpa masa sem 1 g...time tue dia rapat ngan pejat...
...masa aq jumpa pejat la aq kenal dia...
...klu bukan sebab pejat aq mesti x kenal sapa dak nie...haha...
...dia happening gler...best kawan ngan dia...bleh dikatakan best fwen gak la...
...bg aq la...bg dia xtau la akn...
...aq dah penah g umah dia, umah tok dia...
...dia tgl kat petaling jaya kot...aq pown dah lupa...huhu...
...g umah dia pown best gak family dia sporting gak la...
....tpy memang best fwen ngan dia...
...klu bleh biar la kekal kawan kan...haha...
..........................................................................


...huhu...nie plak HAFIZ tpy aq pgl apiz je...
...dia nie jambu ckit...awek keliling...hehe...
...jumpa kawan dia je tya pasal awek..huhu...
...tpy bleh tahan la kawan ngan dia...
...aq slalu gak minta nasihat dr dia klu aq ada problem...
...n problem tue pown kdg2 selesai gak...huhu...
...aq dah 2 3 kali kot g umah dia kat teluk intan...
...bleh la tahan dia bawa aq g ronda kat citu...
...aq bli bju raya tahun lepas pown kat umah dia la...
...hehe...

..........................................................................

..........................
....DAK2 TEKNIK....

...ha nie my BEST FREN kat teknik...
...sampai skang ktwg still contact lg...
...huhu...aq pgl dia pdaus je...
...dlu kat teknik owg pgl dia kak long tpy skang dia nie abg long tau...
...dia skang berkhidmat ngan kerajaan....
...huhu...dlu dia kadet polis cam aq gak sblum masuk teknik...
...siap sarjan g...
...yg best nya aq kenal dia kat surau sek teknik nibong tebal...
...huhu...kira persahabatan ktwg nie dirhedai gak la....
...klu xde pa hal blan 5 nie aq nak g ambik dia kat KLIA...
...huhu....tue pown lepas aq lulus ambik lesen keta la...haha...
...dia nie best gak...leh kongsi2 pendapat n masalah...
...tpy time kat teknik lu aq x brapa ska ngan dia sebab dia nampak mcm PROPA ckit...huhu...
...tpy lepas jumpa kat surau tue aq ase dia leh wat kawan...huhu...
...jdi ktwg pown kekal sampai skang...huhu...
..........................................................................

...nie nama dia sufy...
...kawan ngan dia nie giler2 ckit...
...owg ckap bdak nakal la jgak...huhu...
...owg dia kecik je...tpy ble ckap x stop la...haha...
...skang ktwg still contact lg...
...n allhamdulillah la dia duk msj aq gak...
...aq kenal dia kat teknik gak...
...tpy lepas aq kenal ngan HUSNI kat bawah tue...
...dia 1 klas ngan husni...
...time ktwg kat teknik ktwg nie jahat la jgak...
...ada la 1 hal tue ktwg kenakan owg...
...mula2 wat baik pas tue bg taik kat sowg tue...
...huhu...jahat x...tpy skang dah insaf dah la...
...harap dia pown insaf gak...hehe....sowie sufy...
..........................................................................

...ha nie RAHIMAH namanya...
...aq pgl imah je...xleh cite byk tntng dia sbab dia lah dak pompuan lam kelas aq yg paling baik ngan aq...
...xde cite buruk la tntng dia...
...smua yg baik je...huhu...

..........................................................................


...huhu...nie pown nama HAFIZ gak...
...n aq pgl pown apiz gak....huhu...
...dia 1 klas ngan aq time kat teknik dlu...
...best gak la kawan ngan dia...
...dia nie pown jambu gak...
...jd aq nak ty...
...BETUL KE SEMUA YG NAMA APIZ NIE JAMBU...????????...
...huhu...sebab smua yg aq kenal nama apiz mesti jambu...hehe

..........................................................................


...nie yg last skali gambar yg ada dalam simpanan aq...
...huhu...nama dia HUSNI...dia nie dak pandai mcm aq...hehehehe...
...dia nie pendiam ckit...tpy bla kawan ngan aq dia kena ckap...
...ye la sebab aq nie banyak ckap...
...aq kenal dia kat teknik gak...
....apa yg lg best...
...dia nie dlu kawan spupu aq yg sama umur ngan aq...
...time kat kantin teknik aq nampak dia pakai bju badminton sek sbrang jaya....
...d aq pown dengan segan silunya pown tya la dia...
...aq = ' eh ang dak sek sbrang jya ke ?? '...
...husni = ' ha...awat...?? '...
...aq = ' ang kenal amy x ??? '...
...husni = ' kenal la '...
...ha dr situ la aq mula rapat ngan dia...
...yg spupu aq plak skang dia jd tentera...huhu...
...skang pown ktwg still contact n kdg2 break skali gak time LI nie...huhu...
.........................................................................


...huhu actually nie my special besfren...

...special bukan beerti GF k...

...nama dia NURHIDAYU n aq pgl IDA je...
...actually ktwg nie kenal melalui msj je...
...dia yg start msj n no. aq dia dapat masa kat kem ktwg g...
...kem PJKN...
...selama lbh kurang 1 tahun lebih ktwg msj n x penah jumpa walaupown 1 negeri iaitu penang...
...cuma dia penang n aq seberang...huhu...
...jika nak dibandingkan ngan aq dia nie lebih pandai la...
...abeh SPM dia dapat sambung MATRIK n skang kat UNIMAP...
...dah ijazah dah...
...huhu...aq bru je diploma...haha...
...aq ska kawan ngan dia sebab dia memahami n ktwg slalu tukar2 pendapat...
...tapi skang dah jarang msj sebab dia pown dah ada BF...
...aq xnak jd owg yg memusnahkan UMAH TANGGA...huhu...
...ape pown semoga kehidupanmu sentiasa bahagia...


..........................................................................
....huhu...nie je kawan yg aq ada gambar diowg...
....yg kawan2 lain aq xde gmbr n x beerti aq x ske korg...
....apa2 pown smua kawan2 aq akan aq hargai...huhu...
...thank coz be my FREN...

..........................................................................

Monday, February 15, 2010

SELAMAT HARI LAHIR MY MOM.......

slamat hari jadi
slamat hari jadi
slamt hari jadi ibuku
slamat hari jadiiiiiiii.....
ALLAH selamatkan kamu
ALLAH selamatkan kamu
ALLAH selamatkan AZIZAH BINTI SULAIMAN
ALLAH selamatkan kamu.....
...huhu...
...semoga ibuku panjang umur dan dimurahkan rezeki...amin...


...lepas kco DODOI ktwg sambut besday mak aq plak...

...huhu...

...die nya besday sama ngan tarikh tahun baru cina iaitu 14 feb....

...aq just beli tudung je...

...ha yg die pakai kat bawah tue le tudung yg aq beli...

...murah je tpy datang dr hati yang ikhlas...huhu...



...selamat hari jadi makkk....










Selamat Tahun Baru Cina.....

...huhu...jumpa lg....
...ha nie nak gtau nie....
...Orang lain smu cbok wat persiapan tahun baru cina tapy family aq lain plak cite nyer...
...hihi...
...nak tau ape ktowg wat time tahun baru cina nie...
...ktwg KACAU DODOI...
...huhu...bes gler...
...sebenarnya xtau pown nak wat camne DODOI nie...
...tpy lepas minta petua2 dr owg kg bru ktwg leh wat...
...ha bukan senang nak wat DODOI nie...
...lebih kurang hampir 6 jam ktwg kacau...
...selamat la ramai owg jd kurang la ckit beban tue...
...huu...
...nak gtau petua kat kowg pown aq xde...
...jd leh kongsi cara KACAU je la...
...huhu..





...ha nie my mom...dia la yg cbok duk kacau dodoi ne...huhu...






...time nie baru 4 jam...dodoi still x likat lg...



...ha nie dah 5 jam dah mula nak nampak likat dan dah boleh dimakn...



...nie video camne ktowg kaco dodoi...huhu...

Thursday, February 11, 2010

Welcome 2 My Blog......huhu...

...assalamualaikum...



... hai nama aq MOHD AKMAL BIN MOHD SIDIK ...

...sape2 yg kenal aq akan pgl AKMAL , MAL or lain....etc...

...aq nie sorang yg periang klu owg yg BERkawan ngan aq pown periang gak....

...aq nie xde nak memilih2 kawan...

...aq just kawan ngan sapa yg nak kawan ngan aq....

...aq skang still study g kat politenik iaitu PSAS yg terletak kat Tg Malim....

...skang aq dah masuk SEM 4...

...that mean aq skang tgh menjalani Latihan Industri(LI)..huhu...

...aq wat LI skang kat TELEKOM MALAYSIA...

...best gak r wat LI kat TELEKOM nie...

...skang dah mgu kelima aq wat LI nie....

...first time aq masuk memang takot gak r...

....tkot aq xleh nak tahan keje je...

...tpy bla dah msuk...

...aq jd mcm xnak kuar plak dr telekom nie...huhu...

...mgu nie just xde ape sgt yg aku wat...

...just ikot pokcik2 kat sini kuar wat keje je...

...boring tue ade gak, tpy ape aq tgk pokcik2 nie gji MASHYUK...huhu...

...klu leh t lpas gred aq pown nak keje kat telekom plak....huhu...




...nie ha aq ngah posing time wat keje kat HOSPITAL...huhu...

...tue r van yg aq nek tiap arie...huhu...

...ok r xde pe dah aq nak tulis tuk ari nie...

...nie aq sertakan pic yg korg leh tgk....huhu...




...nie kat PADANG KOTA penang...huhu...


...nie dak kelas aq time ktowg ngah gler...huhu...


...huhu...nie r geng KOIR aq kat psas mase sem 3...huhu...

...nie ha dak pompuan kelas aq...sape nak just give me da call...haha...
...smua dah berpunya la...huhu...


...nie plak fren aq yg sengal2 ckit...pejat n acab...

...huhu...yg bju oren kat belakang tue la lec VOKAL aq...huhu...leh jd penyanyi t...

...ktowg time kat QUEENSBAY....hari yg membosankan kerna xde pa pown kat citu...huhu...